MARTA KWIATKOWSKI SCHENK

MAS CRM, Senior Researcher, Deputy Head Think Tank, Speaker

Marta Kwiatkowski is a Senior Researcher, Advisor and speaker at the GDI Gottlieb Duttweiler Institute and analyses social, economic, and technological trends.

 marta.kwiatkowski@gdi.ch

 +41 44 724 62 43

CURRICULUM VITAE

At the Zurich University of Applied Sciences and the Zurich University of the Arts she took Master’s degrees in Advanced Studies in Customer Relationship Management (CRM) and Curating.

She had various leading positions in Marketing at the Swiss Federal Railways SBB, and prior to that, in the software industry. Before joining the GDI she was Head of Group Marketing at the SBB. In these positions, she focused on customer-centred topics as needs, behaviour preferences, loyalty, trust and incentive models. She lead various customer orientation projects in marketing, distribution and communication.

Tages-Anzeiger, 4. Dezember 2021
Wenn Roboter Kaffee bringen und Einkäufe schleppen

Tages-Anzeiger, 12. November 2021
Das steckt hinter der Billigmode von Fashion-Gigant Shein

HR Today, 27. Oktober 2021
Individuell und grenzenlos

Blick, 22. August 2021
Erfindet sich die Kulturszene gerade neu?

SRF 1, 14. Mai 2021
Corona-Krise und Schweizer Detailhandel

SRF «Espresso», 2. März 2021
24-Stunden-Migros kommt vor allem bei Jungen gut an

20 Minuten, 17. September 2019
«Bei diesen Preisen wägt der Kunde nicht lange ab»

SRF, 26. Juni 2018
OVS entlässt 1’200 Angestellte

SRF, 3. Dezember 2015
Jedem dritten Laden geht es an den Kragen

Tages Woche, 27. August 2015
Wie sieht die Zukunft der Einzelhändler aus? Konsumforscherin Kwiatkowski hat Antworten


PUBLICATIONS
  • Prevention in Transition. Stable Routines in unstable times, Authors: Jakub Samochowiec, Marta Kwiatkowski, Detlef Gürtler, commissioned by Curaden, 2021. .
  • Schaffhausen 2030. Ein Kraftwerk für soziale Energie, Authors: Stefan Breit, Karin Frick, Marta Kwiatkowski, commissioned by Projektgruppe Entwicklungsstrategie 2030, 2021.
  • Out and about with smart Assistentants. A scenario for travelling in the future, authors: Jakub Samochowiec, Marta Kwiatkowski, Stefan Breit, study commissioned by Konferenz der Regionalen Tourismusdirektoren der Schweiz RDK, 2019 .
  • Wellness 2030: The new technologies of happiness, The new techniques of happiness, authors: David Bosshart, Karin Frick, Marta Kwiatkowski, Leonie Thalmann, study commissioned by Global Wellness Institute, 2018.
  • Trendreport «Fruit Trade 2025». Ideas – Impulses – Insights, authors: Christine Schäfer, Marta Kwiatkowski, study commissioned by Fruit Logistica, 2017.
  • Wenn Wasser zum neuen Öl wird. Wie die Schweiz die Konflikte der Zukunft meistert, authors: Marta Kwiatkowski, Bettina Höchli, study commissioned by Verbands Schweizer Abwasser- und Gewässerschutzfachleute (VSA), 2016..
  • Fluid Care. Nachfragemarkt versus Wohlfahrtsstruktur, authors: Marta Kwiatkowski, Daniela Tenger, study commissioned by Senesuisse, 2016.
  • Tools für die Bühne des Lebens – Wie Uhren und Schmuck Identitäten inszenieren, study commissioned by Hirsch GmbH, 2015 .
  • Von Innovation zu Disruption.  Ein neuer Weg um Disruption zu verstehen, map commissioned by Cisco, 2014.
  • Finanzierung von Betreuung und Pflege im Alter. Ein Finanzierungsmodell für die Zukunft, brochure commissioned by Senesuisse, 2014.

  • Megatrends and countertrends in economy and society
  • Retail: The future of shopping
  • Future of CRM, loyalty and trust
  • Mobility and travel: out and about with smart assistants
  • Places and space. Mergence of real and digital spaces
  • Future of watches and jewelery
  • Simplexity: the desire for simplicity
  • Eternity Now: Wellbeing and Beauty Retail Reimagined

Marta Kwiatkowski Schenk Biography